Blijf op de hoogte Het laatste nieuws

Nissan vergroot productie Navara: wereldwijde vraag naar pick-up groeit

Nissan heeft de Navara nu ook in Argentinië in productie genomen. Argentinië is het vijfde land waar Nissan de populairste pick-up van het merk produceert. Wereldwijd blijft de vraag naar de pick-up toenemen.

Nissan heeft een plan bekendgemaakt voor de middellange termijn, op basis waarvan het de verkoop van lichte bedrijfsvoertuigen (LCV) met 40 procent wil vergroten tegen 2022. Nissan produceert de Navara daarom nu ook in de Santa Isabel-fabriek van Alliantie-partner Renault in Cordoba, Argentinië. Deze uitbreiding van het wereldwijde netwerk van Nissan-productielocaties is een belangrijke mijlpaal voor het merk.

Nissan biedt de Navara in 38 markten in Zuid-Amerika aan als de Nissan Frontier. Het produceert het wereldwijd populaire model nu in Spanje, China, Mexico, Thailand en nu dus ook in Argentinië.

Nissan sterke speler in pick-upsegment
‘Het pick-upsegment groeit overal ter wereld en met meer dan 15 miljoen berijders van een pick-up van Nissan in 180 landen zijn wij daarin een sterke speler’, zegt Ashwani Gupta, senior vice president van Nissans LCV-afdeling. ‘De start van de productie van de Navara in Cordoba is geweldig nieuws voor zowel deze regio als voor Nissan en de Alliantie. We zijn al sterk vertegenwoordigd in Latijns-Amerika en met deze productielocatie kunnen we onze pick-ups ook hier sneller leveren, aangezien de vraag naar pick-ups wereldwijd groeit.’

Nissans lichte bedrijfsvoertuigen zijn steeds populairder dankzij het comfort en de gebruiksmogelijkheden die ze bieden, zowel op de weg als in het terrein. En met zijn voortdurende focus op de Nissan Intelligent Mobility-visie voegt Nissan een extra aspect van verfijning toe, met de geavanceerde technologie die in de Navara beschikbaar is.

Nissan heeft meer dan tachtig jaar ervaring met het ontwerpen, ontwikkelen en produceren van pick-ups en bestelauto’s. Nissans pick-ups hebben daardoor een uitstekende reputatie door hun duurzaamheid en gebruiksmogelijkheden. Wereldwijd is een op de zes verkochte Nissans een licht bedrijfsvoertuig.

Ambitieuze strategie voor Latijns-Amerika
Een belangrijk onderdeel van Nissans ambitieuze regionale strategie is een van de drie grootste automerken in Latijns-Amerika te worden. De investering van 600 miljoen dollar in de fabriek in Cordoba is naar verwachting goed voor tot wel drieduizend nieuwe banen en maakt de productie van 70.000 auto’s per jaar van de merken van de Alliantie mogelijk.

Het fabriekscomplex van Renault in Cordoba produceert ééntons-pick-ups voor de Alliantie-partners Renault en Nissan, maar ook voor Mercedes-Benz, in het kader van de voortgaande samenwerking met Daimler. De drie versies van de pick-up delen de structurele componenten, maar behouden daarbij hun eigen merkidentiteit met kenmerkende voorzieningen en design.

Terug naar overzicht